Jimmy Fallon (The Tonight Show) – rozpoczął „The Tonight Show: At Home Edition”, czyli krótkie daily vlogi na YouTube, nagrywane w asyście żony oraz dwóch małych córek. Oprócz czytania tradycyjnych monologów i żartów, Jimmy w każdym filmie opowiada o wybranej fundacji i daje swoim widzom możliwość przekazania darowizny (jedną z organizacji była „Feeding America”, zajmująca się dostarczaniem żywności dla głodujących).
Ellen DeGeneres (The Ellen Show) – pokazuje „kreatywne” sposoby na przetrwanie kwarantanny w domowym, np. jak NIE układać puzzli. Ponadto, Ellen prowadzi rozmowy video ze swoimi przyjaciółmi – wśród nich znaleźli się chociażby Kevin Hart, Jennifer Aniston czy Justin Timberlake.
View this post on InstagramThey don’t call me Ellen “Not Stupid” DeGeneres for nothing.
A post shared by Ellen DeGeneres (@theellenshow) on
Jimmy Kimmel (Jimmy Kimmel Live) – tzw. „minilogue”, czyli krótkie monologi i dialogi dodawane na YouTube. Podobnie jak Fallon, Kimmel również prowadzi zbiórkę funduszy na wybrane organizacje.
Chiara Ferragni i Fedez – jako rodowici Włosi, blogerka i muzyk codziennie o 18 organizują na Instagramie koncerty ze swojego okna. Najpierw włączany jest hymn narodowy, a następnie tradycyjne włoskie przeboje. Niedawno udział w live wział także Andrea Bocelli, który wraz z synem wykonał kilka swoich utworów. Warto dodać, że Chiara i Fedez zorganizowali zbiórkę dla osób przebywających na intensywnej terapii, na której koncie w ciągu 10 dni znalazło się już ponad 4,3 mln euro.
View this post on Instagram@matteobocelli @fedez 🇮🇹 You can watch the whole performance on @fedez live 🙏🏻
A post shared by Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni) on
Koncerty #togetherathome – wyzwanie koncertowe, podczas którego muzycy umilają czas swoim fanom na Instagramie. Jako pierwszy recital w domu wykonał Chris Martin (lider zespołu Coldplay), który nominował do wzięcia udziału w zabawie Johna Legenda. Koncerty zagrali także m.in. Charlie Puth i Niall Horan.
Miley Cyrus – „Bright Minded”, czyli seria rozmów z innymi celebrytami na rozmaite tematy. Wśród gości znalazły się przykładowo Rita Ora, Demi Lovato czy uczestnicy amerykańskiego programu „Love is blind”.
John Krasinski – aktor utworzył na YouTube kanał „Some Good News”, gdzie raz w tygodniu pojawia się film przedstawiający kilka miłych informacji ze świata, które mają podnieść ludzi na duchu.
Polskie przykłady #zostańwdomu
Deynn i Majewski – są założycielami fundacji „UNICORN”, gdzie przeprowadzili zbiórkę dla polskich służb medycznych, na zakup sprzętu i środków do walki z koronawirusem. W ciągu kilku dni zebrano 400 tys. złotych. Ponadto, na ich kanale na YouTube pojawiają się filmy, m.in. ze zdrowymi przepisami.
View this post on InstagramA post shared by 🦄 Fundacja Unicorn (@fundacja_unicorn) on
Anna Lewandowska – na swoim Instagramie prowadzi akcję #trenujwdomu – codziennie wrzuca post motywujący do domowych ćwiczeń. Dodatkowo dodaje filmy, na których szlifuje formę razem z mężem i trzyletnią córką, zachęcając tym samym do zmotywowania rodziny do wspólnego treningu.
Kuba Wojewódzki – „250 metrów kwadratowych Kuby Wojewódzkiego”, czyli domowa wersja telewizyjnego programu, gdzie zamiast rozmów w studio, prezenter zaprasza gwiazdy do swojego mieszkania. Wśród dotychczasowych gości znaleźli się Quebonafide oraz Kasia Nosowska
#instanocka – akcja czytania bajek na Instagramie, rozpoczęta przez Joannę Koroniewską-Dowbor. Aktorka zaprosiła do zabawy również koleżanki i kolegów z branży, więc codziennie o 19 inna osoba prezentuje daną historyjkę. Do akcji włączyły się m.in. Małgorzata Kożuchowska czy Ada Fijał.
View this post on InstagramA post shared by Joanna Koroniewska – Dowbor (@joannakoroniewska) on
Vogule Poland – „Domówka z Vogule Poland”, czyli domowa wersja imprez „Winda do nieba”, prowadzonych przez Adama i Patryka. Podczas live na ich kanale na YouTube można porozmawiać, pośmiać się, a przede wszystkim dobrze spędzić wieczór. Dla fanów jedzenia również znajdzie się coś dobrego – panowie testują chipsy z różnych stron świata.
Mając tak wiele przykładów tego, jak umilić sobie czas kwarantanny, weźmy je sobie do serca i pamiętajmy, że #zostańwdomu oznacza, że naprawdę lepiej unikać wychodzenia. Będą jeszcze okazje do spotkania się ze znajomymi czy pójścia na wymarzony koncert!
Źródła: Instagram, YouTube, Google Grafika
Obrazek wyróżniający: pixabay.com