Kulturalny TikTok – #MuseumMoment

Planując 18 maja wycieczkę do włoskiej galerii Uffizi, nowojorskiego Metropolitan Museum of Art czy pałacu wersalskiego, nie potrzebowaliśmy paszportu covidowego, długiego lotu i jeszcze dłuższej kolejki biletowej. Wystarczył dostęp do internetu i... aplikacja TikTok.

Nie tylko rozrywka

Platforma TikTok kilkukrotnie udowodniła już, że nie jest tylko kopalnią zabawnych filmów. Za przykład może posłużyć, chociażby live z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi. 22 kwietnia użytkownicy aplikacji mieli możliwość m.in. wysłuchania rozmów z aktywistami ekologicznymi.

Kilka dni wcześniej – 15 maja podczas 17 edycji Nocy Muzeów 4 polskie instytucje: Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji otworzyły się na internautów i zorganizowały relację na żywo w swoich murach. Zainteresowani polską kulturą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi wystawami.

Również Międzynarodowy Dzień Muzeów nie przeszedł bez echa wśród użytkowników TikToka. Dzięki inicjatywie #MuseumMoment miłośnicy kultury mogli, siedząc na kanapie, zwiedzić muzealne wystawy.

Kultura w dłoni

#MuseumMoment to jak dotąd najdłuższa relacja kulturalna na żywo w historii platformy. Ta wirtualna wycieczka po 23 instytucjach 12 krajów pozwoliła zapoznać się z dziełami różnych epok. Oprócz podziwiania takich dzieł jak Straż nocna Rembrandta, użytkownicy TikToka mogli wysłuchać rozmów ekspertów.

Wirtualny spacer rozpoczął się w murach Galerii Narodowej Singapuru, a zakończył w Museo de Arte Popular w Meksyku. Przez 18 godzin zwiedzający znaleźli się m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji i Niemczech.

Mam nadzieję, że nasze globalne wydarzenie zainspiruje naszych użytkowników do tworzenia nowego, ciekawego contentu związanego z kulturą. Skomentowała inicjatywę Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.

Rosnący trend

Jak możemy przeczytać na stronie newsroom.tiktok.com, wciąż wzrasta zainteresowanie użytkowników treściami związanymi z kulturą.

Treści z najpopularniejszymi hashtagami w tej kategorii, w tym #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok, zebrały do ​​tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń miesięcznie na całym świecie, co oznacza wzrost o ponad 3000% w ciągu ostatniego roku.

Weronika, użytkowniczka TikToka, przyznaje, że warto, aby takich treści powstawało jak najwięcej. Dzięki temu młodzi ludzie zwrócą uwagę na sztukę.

fot. newsroom.tiktok.com, archiwum prywatne

Udostępnij!
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pocket

Podobne posty

Skontaktuj się z nami!

Kto pyta nie błądzi

flesz.wnpid@gmail.com

Zapisz się do newslettera Flesza

Bądź na bieżąco z nowościami w akademickim świecie i otrzymuj od nas podsumowania tygodnia!

* Pole obowiązkowe