Nie tylko rozrywka
Platforma TikTok kilkukrotnie udowodniła już, że nie jest tylko kopalnią zabawnych filmów. Za przykład może posłużyć, chociażby live z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi. 22 kwietnia użytkownicy aplikacji mieli możliwość m.in. wysłuchania rozmów z aktywistami ekologicznymi.
Kilka dni wcześniej – 15 maja podczas 17 edycji Nocy Muzeów 4 polskie instytucje: Muzeum Narodowe w Warszawie, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Polskiej Piosenki oraz Muzeum Emigracji otworzyły się na internautów i zorganizowały relację na żywo w swoich murach. Zainteresowani polską kulturą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi wystawami.
Również Międzynarodowy Dzień Muzeów nie przeszedł bez echa wśród użytkowników TikToka. Dzięki inicjatywie #MuseumMoment miłośnicy kultury mogli, siedząc na kanapie, zwiedzić muzealne wystawy.
Kultura w dłoni
#MuseumMoment to jak dotąd najdłuższa relacja kulturalna na żywo w historii platformy. Ta wirtualna wycieczka po 23 instytucjach 12 krajów pozwoliła zapoznać się z dziełami różnych epok. Oprócz podziwiania takich dzieł jak Straż nocna Rembrandta, użytkownicy TikToka mogli wysłuchać rozmów ekspertów.
Wirtualny spacer rozpoczął się w murach Galerii Narodowej Singapuru, a zakończył w Museo de Arte Popular w Meksyku. Przez 18 godzin zwiedzający znaleźli się m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji i Niemczech.
Mam nadzieję, że nasze globalne wydarzenie zainspiruje naszych użytkowników do tworzenia nowego, ciekawego contentu związanego z kulturą. Skomentowała inicjatywę Paula Kornaszewska, Head of Operations Team TikTok Polska.
Rosnący trend
Jak możemy przeczytać na stronie newsroom.tiktok.com, wciąż wzrasta zainteresowanie użytkowników treściami związanymi z kulturą.
Treści z najpopularniejszymi hashtagami w tej kategorii, w tym #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok, zebrały do tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń miesięcznie na całym świecie, co oznacza wzrost o ponad 3000% w ciągu ostatniego roku.
Weronika, użytkowniczka TikToka, przyznaje, że warto, aby takich treści powstawało jak najwięcej. Dzięki temu młodzi ludzie zwrócą uwagę na sztukę.
fot. newsroom.tiktok.com, archiwum prywatne